Wednesday, November 09, 2005

UUU, saunu, saunuuu, chce to saunu!!!
Nevravim, ze by som niekedy nechapala finsku zalubu v saunach, ale pocitovat ju zivocisne je zase nieco ine! Je tma a je chladno. Po com moze srdce pistat viacej ako po vyzarujucom svetle a horku??? A co ine moze zahriat na tele i na dusi ako sauna??? (Ehm... Becherovka v mojom pudingu si pri tejto misii tiez nepocina zle. :)))...nie, mami, neboj, snazim sa neprepadat alkoholizmu. Si vravim, este tieto posledne 3 panaky, a uz s tym faakt kuoonciiiim...uuu.... :))))

No, teda tuzim po saune.! (Plavanie vo finskom zimnom jazere uz za sebou mam...jee to vam bol teda ozajstny zazitok, este ked tu bol Tom, tak som ho nevdacne opustila a odisla so spoluziakmi na den na chatu. Domcek bol zo 17. storocia a povodne v nom byvali oddelene 4 rodiny, mal velmi zaujimavu prazvlastnu atmosferu.) A bola uuplne nadherna mraziva noc, chata bola asi 70 km od Helsiniek (rozumej uuuplna divocina) a obloha bola posiata statisicmi hviezd (pre ludi bez dioptrii i milionmi:), nuz a tak sme isli na prechadzku, co sa mi sprvoti nechcelo, lebo teplomer klesal pod nulu a vnutri bolo tepluuucko a prijemne, ale spoluziaci nastastie vedia preco studuju nasu skolu a tak netrvalo dlho a presvedcili vsetkych , ze ideme von. A tom som bola velice rada, ze sa nam nelenilo, lebo bolo krasne. Cestou, isli sme len k jazeru, kilometer od chatky, spoluziak Sergej zo Sant Peterburgu a spoluziacka Marja hovorili, ze teda oni sa v tom jazere vykupu. Mne, ktorej musela spoluziacka pozicat ockovu bundu, aby som vobec prejavila zaujem odchodu, to prislo samozrejme nepredstavitelne, lebo vystrcit ruku z vrecka bolo moc, tak si vravim, nooo, to chcem vidiet. A tak sme prisli k jazeru a Sergej a Marja sa vyzliekli a OKUPALI SA V JAZERE!!!!!! Skoro som si oci vyocila, to bolo cosi takeeee neuveritelneeee, to bolo uuplne nepredstavitelne ..tak som to musela vyskusat. Majte na pamati to caro hviezdnatej noci a mrazu!
Neviem aka bola voda, lebo som stale pistala a to ma odviedlo od takychto banalit :))). Bol to uuuplne skvelyyy zazitok!!! (Cesta domov podsttne menej.... ale tak pobezkala som si... a uzasne sa mi dychalo a dokonca ma na druhy den nezdolal ani cierny kasel ani bronchitida.)


Jeee, tak ta sauna, my tu mame jednu rovno vo vedlajsom domceku, avsak ...je to s nou asi trosku komplikovanejsie. Teda, ked tu bol este Tom, tak v ramci finskych have-to aktivit, som samozrejme planovala, ze si dame saunu, o to viac, ze je tu hned vedla. Mame od nej klucik, ktorym sa odomyka aj napriklad pracovna. Visi tam rezervacna knizka, s poctom a menami a casmi, ala 22.11.2005. cislo domu, 2 narua, 16:00.
Hm, vravim si , no to sa treba dopredu zarezervovat. Len , co je to ta narua! Hladam na internete, nic....hmmm... z nemeckeho slovniku sa dozviem, zeje to "Schnur"... hm..snura, snura...to bude nejaky finsky slang... pre dievcata ?
Tom pride s kreativnym napadom, ze to je mozno ostupnovanie sily sauny. Kedze s vsak v knihe pouziva iba od 1-6, usudim, ze je to pocet osob a tak napisem, ze teda 2 a na vecer.
Trva mi tri dni rezervovavania, kym sa nakoniec v dany termin aj do sauny dostavime.

Sauna je zamknuta!!!
Ale vnutri sa svieti. Niekto si asi vsimol, ze vobec nechodime na rezervacie a tak nam obsadil miesto. No FINI!
Cez vikend sa stahuju nasi susedia, tak ich vonku stretnem, a vyuzijem aspon prilezitost sa ich, ked uz odchadzaju spytat, co to vlastne narua znamena. Susedia nechapu, tak obsvetlujem, ze ked si rezervujes saunu, tak sa ta to pyta na naruu, predsa. Furt nechapu. Presne popisem, ze ked vstupis, kniha, co tam pises.
"AAA, vy myslite na rezervaciu snur na vesanie pradla ??"
"Niee....ALEBO ANO????!

No, tak som si po tri dni nechavala utiect takuto zaujimavu rezervaciu. Vesat pradlo na dve snury od 21:00-22:00!

Ale tak, hovori sa, ze clovek by nemal nic vo svojom zivote lutovat, tak sa pokusim aj toto nejako (tazko!!) prekusnut...................


Mm domacu ulohu, idem sa do nej pustit, vsetkych vas velice velice pozdravujem , ADRIANKA SI POOOOKLAD!!!!!! A inac, jeeeej, test 15. nam bol zruseny (dnes sa nas prisla spytat veduca, ze ci suhlasime s tym, ze radsej vypracujeme marketingovy plan s pomocou vsetkych nadobudnutych vedomosti... {dufam, ze nadobudnem aspon, ze co to ten plan je..}) takze dojdem domov predsalen uz 15.! JUP!!!!

Padydadydaaaaaaaaaaaaa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home