Thursday, October 06, 2005

Jeeee,Ahoj Petooo, to ta velice zdravim, to som netusila, ze to tu je tebou citane takisto, to ma tesi...teda, ehm, tvoje literarne fajnsmekerstvo budes musiet vzdycky poslat na prechadzku, ale i to si musi obcas oddychnut :) .. no, tesim sa!
Taaaaaaakze: tup tuu tup tuu tup tuu tup! (pardon, asociacia- tomuto rozumie asi iba P+E+Vierka a urcite radi predvedu okoliu :)))

Vcera som mala jeden z najprijemnejsich dni celkom za dobu, co som v Helsinkach. Rano som zahadou stihla brusne tance (stratila som sa.... :)))...ja sa denne zopar krat stratim, ale v podstate vdaka tomu sa mi uz zacinaju spojovat jednotlive casti helsiniek, tak ocakavam ubytok vytahovania mapy a precvicovania si finstiny (vacsinou ale ludia nemaju trpezlivost a hovoria anglicky))...a bolo velmi fajn si rano zatancovat, kedze to bol otvoreny kurz, tak to bolo uplne zaciatocne veci, co neni zle si zopakovat, ale bola to nuda trosku. Cely den bolo teplucko a slniecko hrialo a svietilo. Jeeej, finsky sa slnko povie ze Aurinko, co povite...velmi milucke mi to prichodi.
A som si vyborne zahrala poobede a potom isla k svojej spoulziacke Niine, s ktorou sme boli dohodnute, ze ju naucim nejake jazzove pesnicky (hrala na husle par rokov :) a ze ona uvari tradicnu kasu z brusnic. A ona je taka vesela a hlucna. To je asi moja najblubenejsia spoluziacka. To si teraz uvedomujem, ze mi tu chyba hlucnost ludi- su predsalen taki korektni v kazdej situacii. Ostry kontrast tvori ale stav napriklad o 11 v autobuse. Tu inac bezne vsetci v autobusoch vecer piju, pivove plechovky sa valaju po zemi, flasky sa gulaju.. Fini este maju jednu pre mna uplne nepochopitelnu vlastnost, ze dokazu napriklad cestovat autobusmi bez toho aby pre mna akokolvek javili znamky vedomia, tak nastupia, a dokonca i vystupia!!!
Kasa z brusnic-ono to ale udajne nie su brusinky-su to lingonberries- rozdiel ja osobne ziaden nevidim. No, teda vlastne jeden- 1,5 euro. Takze bola uplne super--hrozitansky syto vonavo cervena- skrupicou, ktoru tu volaju biblicky Manna. A chutila vyborne , ale ta farba hlavne vsetko farbila, no naozaj pekne ledlo.
A som Niine cosi zahrala a bola tak uprimne milo nadsena, ze som bola este nadsenejsia. Vraj je to strasne cool. :)))))))

Finstina zabavna ako obvykle :) a vecer som si upiekla zapekane zemiaky a teraz vospolok pozor!!! ----ano , prislo to---boli chutneeee, juhuuu!
Pardon, ze dneska len tak vecne, ale uz tu sedim dlho za pocitacom a nejako sa citim z neho vycucnuta. Apple, apple, ten by mal byt naopak stavnaty.
Inac v snahe znasobit ..joj, to nie 0*x bude furt len nula-- teda vyrobit svoje kucharske schopnosti, som nasla nasledovny prinosny recept:

tráva 2 x denně

Autor: Alfons Hodnocení: 11% + -

Suroviny:
Tráva, více druhů, nějaké květy, případně kořínky (pýr atp.) Sůl, koření, voda.

V případě hladomoru to mají hospodyňky jednoduché. Ráno vyženou děti za město natrhat do košíčku trávu. Je vhodné co nejvíce druhů. Kvete-li bez atp. přidáme i květy a jsou-li nějaké kořínky směs jimi vylepšíme. Doma zeleninu jemně rozsekáme, osolíme a opepříme a necháme uležet. Podíváme na malých talířcích a jíme malými vidličkami a zapíjíme vodou. Po jídle ulehneme a očekáváme střevní potíže

Názory čtenářek

posadovsky 1.10. 16:33

dobre

Miš 16.9. 15:09

supr!!! jakou trávu myslíš?

malenka

No jo, chlap

lHouba 20.6. 14:42

V době hladomoru není sůl a koření, čím to nahradit?




Juhuu, zajtra mame skolu v akomsi Arts Council, to sa mi inac velmi paci, ze sa furt premiestnujeme , je to take viac...zuzo... ehm, moje vyjadrovacie schopnosti uz asi sedia u niekoho na na vecernej kave, takze idem ich pohladat. ... alebo radsej si zahrat, nech si len labuzia... (ooo, dnes som poobede tuzobne myslela na kavu -mali sme prilis kratku pauzu (ano, uz v tom tvrdo idem)--- a vtedy ucitel vyhlasil--coffee break!!! i ked mi nechce povedat temu na esej, co mame odovzdat nakonci oktobra, len ja by som to rada tento vikend napisala-ale on nam na to chce dat malo casu...(...)..., no, ta coffee break mi zase priblizila ze ho mam vlastne velmi rada a je to sympos).


PapapapapapapapaaaaaaaaPYSTE MY!!!! .)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home