Friday, October 07, 2005

Tak dnes 2 velke spravy:
Tramtaradaa Tramtaradaaa TOM MA DNESKA NARODENINY, tak aspon este i toutou cestou : VEEEEEEEEELICE blaho - zelam a ESTE VIACEJ SA TESIIIIIM :)))!!!!



2. Dnes a teraz pozor :), som mala 1. hodinu husli!!! A teda --- asi uz nikoho neprekvapi, ked poviem , ze to bolo O NIECOM UUUPLNE INOM! Stretli sme sa s ucitelom, povedala som mu, co asi viem, co by ma asi zaujimalo a akych som mala ucitelov predtym. Vytiahol husle, naucil ma nejaky folklorny finsky mazec. (teda vzdy mi kusok zahral, ja som to zopakovala- mal trpezlivost:). Na otazku, ci mi to ide pomaly, povedal, ze mi to ide prekvapivo rychlo. V priebehu 3 minut mi to zapisal do not, potom ma ucil kontry, potom mi povedal, ze mi to nahra na cd a pritom vsetkom sa ma pytal, ci mi to vyhovuje, co este by sme mohli robit a co by som sa este chcela naucit. (napriklad na moje-ze teda jazzove improvizacie-povedal, ze sice teraz hrava vo vsetkych kapelach na kontrabas, ale ze nabuduce donesie gitaru a budemi hrat kila, a ja mozem skusat do toho hrat :). na zaver povedal (je totiz folkovy hudobnik), ze sa tesi, ze to bude aj pre nho iste velmi prinosne, lebo este zatial nemal takych educated studentov. Na moje vysvetlenie, ze som uplne uneducated mi povedal, ze on myslel takych skillful and with natural musicality. Odporucila som mu kontaktovat sa so svojim ucitelom klasickych husli.
Ked som mu vysvetlila, ze by som potrebovala pomoc aj s nejakymi technickymi vecami povedal, ze jasne, ze na tom mozme neskor pracovat, ale najprv je najdolezitejsie sa pri tom hlavne dobre bavit, aby sa clovek nahodou neznechutil.
:))))


Inac, dnes som mala hodinu! To vam bolo, prisla slecna z ministerstva skolstva z kulturnej sekcie, vysvetlit system (tu to vsetci vyslovuju sustem) fungovania tejto sekcie. Podotkla na uvod, ze je to komplikovane vo finstine, tak ze si to radsej v anglictine vsetko napisala. A potom zacala- ak by som nevidela, ze je z masa a kosti, bola by som presvedcena, ze niekdo zapol radio, hovorila prijemnym hlasom dlhe anglicke vety a celkom dobre sa pri tom rozmyslalo a sustredovalo na aktivity -akoze -vymena okuliarov so spoluziakmi, ale na samotny text-absolutne. Ale nemozne to ocividne nebolo, lebo moja nova spoluziacka sa na konci zacala pytat otazky- cely zvysok triedy tym uprimne ohurila.
I ked to bola prva hodina takehoto razenia (potom prisla pani vyskumnicka, ktora robi statistiku v kulturnej oblasti a ta bola uplne skvela, ziva!!! a zaujimava..), musim povedat, ze v porovnani s napriklad sociologio s panom doktorom Schniererom, to bolo vzrusujuce ako atrakcia v newyorskom lunaparku. (Pan doktor nas na zaciatku hodiny vzrusene pozdravil, sadol si, vytiahol skripta, ktore povil sam v sedemdesiatych rokoch nasho storocia s nazvom: "Spolocenske funkce hudby" a presnu hodinu a pol z nich predcitaval vetu po vete. Pri jeho hodinach dochadzalo takisto k jednemu zaujimavemu fyzikalnemu javu- 1,5 hod. casu, ktory vladol vsade inde naokolo sa vnutri triedy znasobil koeficientom 3-4,5 (podla pocestnosti pisania si listockov s Adriankou)---mozno by to stalo za blizsi prieskum. (Takisto dalsia mysteria viazuca sa k tomuto predmetu- na ktorej obsvetlenie vdaka aure celeho predmetu ,som nikdy nezobarala odvahu znie nasledovne jednoducho: Kde lezi aspon hmlisty spolocny bod so vseobecnym predmetom sociologie? )

Moj organizmus ma akesi zaludocno brusne potiaze-ale vraj teraz vladne nejaka takato chripka, tak sa ani moc nedivim, ze moj organizmus sa s branenim jej nechcel otravovat. Nebola som k nemu moc mila v posledne dni. V stredu som stravila v skole 13 hodin!!! Nasledne mi usiel posledny autobus a tak som musela ist peso zo zastavky (6 kilometrov ak by som vedela cestu ulickami) 7 (kedze som sla po hlavnej) daleko. Domov som prisla nie zrovna prijemne naladena o 1.
:)))).... no, cha chaa...teraz ma napadaju Adriankine slova-lebo som jej vcera pisala list, ale ta by teda urcite povedala- maras!
Ale tak vcera som toho v skole moc nedala, sla som radsej na jazz rhytmics, co bolo zuzo a tentokrat mojmu bytiu uuuplne najhorsou zabranilo jedno mile arytmicke finske dievca. Inac su fakt sikovni. Fakt.
V zhladom na moj zdravotny stav som sa stala akousi nespolocenskou, hmm, to treba zmenit- tak este dnes nikam vecer nepojdem---a to som mala take dobre pozvanky--Niinina sestra organizuje medzinarodnu prehliadku emigrantov a kamosky pozeraju nejaky film--- no a potom sa zase prinutim.

Papapapapapapapapapaaaaaaaaaa

Pekne a veselo sa majte, ja sa mam :)!

Jeee, este viem, co som chcela napisat: Babinka, musim povedat, ze jedno z tvojich tvrdeni v severskych krajinach neplati. Teda, to by potom 90 percent Noriek a i nemiek nemalo manzelov. Teda, babinka nam vzdycky vravela, ze ked budeme take neporiadne, ako sme tak si nas nik nevezme. Nikdy by ma nenapadlo, ze budem niekedy vo svojom zivote JA iniciatorom upratovacich ciat , ale stalo sa! Moje spolubyvajuce sice prejavuju akysi zaujem pri slovach-mozno by to bolo dobre umyt, ale aktivitu velmi mizivu-takze nasa upratovacia cata spociva zatial zo mna. Ale teda-robim to pre vlastnu potrebu (nasa aktivne pouzivana kupelna a kuchyna zacala byt pre mna po mesiaci nie az takym prijemnym miestom ako byvala), som zvedava ci mam schopnost inspiracie v tomto smere svojich spolubyvajucich.)


Jeee, uz je zase 8--- buhuu, bezim, papapapapaapapapaaaaaaaaaaaaa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home