Saturday, November 19, 2005

Dnes sa mi celkom cnie za domovom. Teda, vsetko je tu skvele a podarene, ale predsalen...divokost nasej rodiny mi chyba. Aj vsetci ostatni..Akoze vy. Hm. Inac sa mam velmi dobre. Vcera sa prihodil asi najlepsi den tyzdna- teda mierne ma doobeda rozladilo, ze svieti slniecko, pretoze od zaciatku tyzdna som si poctivo vsugerovavala, ze milujem tmu, milujem dazd a vietor (cely cas prsalo a bolo okolo 10 stupnov) , no a vcera lup ho! (ako by povedal tatinko :))) a teploty klesli pod nulu a slniecko rozlialo svoje biele svetlo po namrznutych lukach a lesoch (ano aj to mam po ceste do skoly:). Ale ked milujem tmu a dazd??! No, presvedcit sa ze milujem zase slniecko nebola zase prilisne obtiazna uloha, takze vsetko v poriadku. A potom som mala skolu- Research methodology, kde preberame ako robit kvalitativny vyskum...teda, ucitel to celkom prebera. Pre mojich spoluziakov je to neuveritelna nuda, ze to znie ako sociologia pre materske skolky, ale...no ...moja hranica narocnosti je -vdaka kvalite mojho doterajsieho studia na vysokej skole -posunuta dakde uplne inde, takze by som hodinu hodnotila ako dobru a prinosnu. :))) No a miesto obednej prestavky som bola ako obvykle na jazz rhytmics, kde sme uz podla mojho usudku robili uplne sialenosti . Teda : mame iste synkopicke cvicenie (na prvych hodinach sme sa na nom ucili jazzovo frazovat...nie ze by som si to umenie ktovieako osvojila)... dalej sme na hodine preberali "polyrhytms" - co je napriklad , ked do 4/4 taktu zacnes hrat nieco na 3 doby, alebo na 5, alebo proste cosi v ineej mierke ako je ten zakladny. To si vravim, ze hmmm... Vcera sme do toho strastiplneho (iba pre mna, samozrejme) 4/4 synkopickeho cvicenia tlieskali (po jednom) na 3/4 a potom na 5/8 a nabuduce sa mame pripravit na 7/8...uz sa neviem dospat. :)))
Potom pan ucitel vyhlasil, ze si dame Dictation..... Pri tychto slovach moja mysel prepadne zmiesanym pocitom- 1. rozosmejem sa 2. rozosmejem sa od zufalstva 3. zufam si od prilisneho rozosmiatia sa..... Ak ste niekto niekedy videli moje notove zapisky, tak su bez akychkolvek rytmickych hodnot. Nema to nijaky sofistikovanejsi dovod, iba to ze rytmicky pisat jednoducho neviem.(ani komplikovane:)
Pan ucitel nam pustil nahravku herbieho hancocka (to je jeden jazzovy klavirista) ako hra doprovod v nejakom jazzovom standarde. Ze to ma 32 taktov, a ze nech to rytmicky zapiseme, co tam hra... ............................................................................ ........................ O finskom zmysle pre humor som uz vela pocula, ale aj tak ma najvacsie caro zazivat ho v praxi. No, ale aby som si nekrivdila, tak ziaden z mojich okolosediacich toho vela nenapisal (ja som napisala 32 taktov ...teda, ako prazdnych, lebo som nemala notovy papier...). Ale aj tak je to paradna hodina :), lebo ...no proste ma hrozne bavi, ze je to cosi co neviem a ze ucitel to vie, tym padom, i ked mne to pride nemyslitelne, tak to je asi naozaj v muzikantskoludskych silach . Z coho pre mna jasne vyplyva, ze to chcem vediet aj jaaaa :)! (Na domacu ulohu mame do Vianoc napisat vlastny zaujimavy jazzovy rytmicky doprovod , zahrat ho a napriklad spievat k tomu hlavnu melodiu... To znie celkom v pohode.......Dufam len , ze tymi Vianocami nemyslel tohtorocne!)

Potom som sa vratila na risrc metodolodzi (Pan ucitel sa vola Petri Hoppu, co mi znie velmi roztomilo a veselo... ... moji finski spoluziaci to avsak so mnou nezdielaju...) a vcera bol vybornyyy obed, tortille plnene zeleninou ...
no a husle ma uuuplne nadchli! Mala som ich po dost dlhom case a tak som uz aj zabudla, ze moj ucitel je fakt skvely ucitel a tak sme hrali v kuse asi hodku (Erzi, to by sa ti lubilo, lebo nehram sama, ale ma stale nejako veselo improvizovane doprevadza.) No a nakonci vravim ucitelovi---vola sa inac Antti...a tu sa vsetci ucitelia oslovuju prvym menom, takze vravim Anttimu, ze nech mi to zapise, lebo zabudnem a mne moc to pisanie nejde, tak vravi: noo, to by si mala zacat.
---No, mna aj niekedy nieco napadne, ale zapisat to neviem...a tak neviem co s tym, mozno by si mi vedel poradit. (Dal mi totiz cedecko, z ktoreho sme cosi hrali, kde som si vsimla, ze niektore skladby napisal on.),
tak som mu zahrala, cosi co ma kedysi napadlo. A on ze to je fajn riff (na 7/8), ze nech na nho dobuduca napisem melodiu a ze si to zahrame a potom to budeme rozvijat, aby z toho vznikla skladba.

Juhuuu... ! Aj mi presne povedal , ako na to, aby som zo zaciatku mala nejaky guideline, a to ja sa strasne tesim, lebo to som vzdycky chcela skusit, ale som nevedela prave ako na to.....
JUP! (No, len ci uz nieco vymyslim, alebo nie, je uz zase druha otazka:))...ale vobec mat prilezitost to takto skusit je hrozne fajna potesujuce pre mna!)




No, grafoman som, ale to uz ste si snad privykli a ku koncu sa dostavaju sklany...skalna...Ahoj maminka, o5 ta zdravim :)!

Este sprava pre Vierku: Aj mne je tam teplucko a prijemne ,takze z toho jasne vyplyva....ze sme asi obe pubertalne detulda.





Papapapapaaaa :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home