Wednesday, September 28, 2005

AhOOOj rodinka a jej privrzenci (:))).
Viem, ze takymto sposobom sa tento blog stava velmi nudnym-ale co sa da robit, mna to dokonca tesi-lebo musim opat napisat: mam sa dobre. A co este viac prispeje k mojmu imidzu suchara (vlastne-tu na severe asi skor knackebroota)- i dnes ma bavila skola. Dokonca velmi. Mali sme cosi , co sa vola Research seminar, ktory viedol nas hlavny ucitel Timo (to sa mi lubi jeho meno-vyzera inac ako Andy Warhol---teda, ked este zil...). Zameranie seminara je na to, ako vymysliet vhodnu a zaujimavu temu a napisat dobru diplomku s kvalitnou vypovednou hodnotou. To vymyslanie temy sa mi velmi hodi, kedze som svoju mala oznamit pred prazdninami, ...ten zvysok o kvalite, obavam sa na Janackovej akademii nehra rolu.... :)))....no, je to bohuzial pravda. Aj som sa zamyslala, ze by som napisala nieco dobre- tu maju tie hodiny skutocne podivuhodnu schopnost motivacie, som sa po skonceni vyucovania citila---jeeej, ja uz chcem pisat magistersku diplomku!!!!, skoda, ze uz nie som vacsia, aby som mohla pisat taku velku ako ostatni (no, proste to vo mne vyvolalo efekt, ako ked som si priala , aby som mohla chodit spavat takisto o 10 vecer ako Petka..... je dost pravdepodobne, ze moje nadsenie skonci podobne rychlo, ako ked som zistila, ze o 10 vecer sa na svete nedeje az tak vela novych prevratnych udalosti obohacujucich moj detsky zivot)... Zatial ale som motivovana---len ta tema...ach, keby ma ten management aspon trosku zaujimal bolo by to jednoduchsie....Fiii, teraz ma napadla tema, s ktorou by som si mozno miesto diplomu vysluzila uzamknutie do pivnive (je tam ale marimba, takze by to nebolo take zle ) -Comparison of training of arts management representatives in Finland and Czech republic. ... :)
Vikend v kocke (obdlzniku): sobota: Helsinki film festival vypredany, tak ideme s kamoskou Dörte, ktorej meno nik nedokaze vyslovit (tvrdi, ze to svojim rodicom dodnes nevie odpustit...a vlastne byva s babickou a deduskom, takze to asi mysli vazne:) na ostrov Suomenlina, je krasny den, more je vlnkaste ,plne usmievajuceho slniecka- ostrov uplne ako z ineho storocia-neni tam ani jedna asfaltova cesta, zelene travnate plochy, gulate utesy, plazicka, ludia piknikuju(6) a ini sa zase vydavaju a zenia (2 ), udajne tam aj byva ista cast helsinkskeho (to si skuste vyslovit .) obyvatelstva. Je nam velmi prijemne.
Nedela: navsteva Kiasmy ( ja som jej navsteva)- muzea moderneho umenia--- tu sa ukaze rozdiel v socialnych navykoch finskeho a slovenskeho naroda. Jedna cast je venovana palcivym socialnym otazkam a tak su tam fotky chalup, ktore vyzeraju ako nas devin pred rekonstrukciou, alebo potom "drsnejsie", ktore vyzeraju ako petkina buda na kopci a maju sposobit-ako mi bolo vysvetlene- silne pohorsenie az sok nad socialnou nerovnostou vo Finsku---vo vyzname: ano, aj v takychto podmienkach dokonca ktosi zije. Toto posolstvo ma tedapochopitelne oblukom obislo, rovnako ako Madarku Noemi, s ktorou sme skonstatovali, ze pekny letny domcek. Jedine, co by bolo treba urobit, trosku odprasit-lebo vsetky pribytky vyzerali, akoze v nich uz roky a roky nikto nebyva...Ostatne vystavy( akoze plavajuci skinheadi, ruski punkaci v sqaute, 60 rocny rusky anarchista...) pre mna neboli o moc zaujimavejsie.
Celkovo Kiasme by som dala tak 2 body z piatich, co iste dokazuje, ze ludia vychovani v tazivych socialnych podmienkach rozvojovych krajin nenachadzali cas na adekvatne rozvinutie plneho pochopenia modernej estetiky. Zaco som celkom rada.
Este som bola s Michaelou (norska spolubyv.) a Marciou (anglicka kamoska) na jednej velmi milenej oslave organizovanej pre nemeckych studentov. S Marciou sme sa celkom pekne porozpravali. Michaela im rozumela... Hostitelka upiekla velmi chutny cucoriedkovy kolac, a kedze nemoze laktozu, tak som si pochutnala i ja!
A v sobotu bola este jedna vacsia (co sa ludi tyka 10 nasobne) party, na ktoru ma pozvala talianska spoluziacka z finstiny.( Postavila sa v strede hodiny a oznamila 30 clennej triede- stahujem sa, bude party , vsetci pridte a vsetkych vezmite so sebou!) Tak som to povedala svojim spolubyvajucim, ktore mi povedali, ze oni uz na nejaku party idu, ze ju organizuje talianka a ze bude dokonca na tom istom mieste ako tato jedna. Takze, ano , vedel o tom kazdy, a i napriek tomu, ze sa party konala v 2 bytoch, bolo tam vyse 70 ludi. A bola by tam asi i velka zabava, keby moja spolubyvajuca neprezivala muky lasky ( Jukka uz tri dni nic nenapisal!!!) a tak sme odchadzali skoro ( pod mojim heslom: lepsie sa nestratit s nou, ako sa stratit sama). Ale stihla som sa dozvediet i za ten kratky cas zopar zaujimavych veci-napriklad, ze riadit elektricku je strasne, strasne tazke...dokonca snad este horsie ako auto!!! (to mi povedal jeden finsky chlapec-vodic...nastastie ani 4 ani 22 nechodievam )...
No, mavajte sa veselo a urcite mi piste. Miskooo, DIIIIIIIIIIKEC za mejl:)l!!!!! Prosiiim, prosiiiiim, mozem sem dat tvoju fotku, na ktorej vyzeras pravdivo-podla svojich slov najlepsie? Prosiiim, ja som sa smiala az takym hykajucim sposobom, ze som rozosmiala okolosediacich, tak by bola nepravost to nedopriat ostatnym , teda...nie na tebe som sa samozrejme smiala, na tej..atmosfere:)))))
Idem na finstinu.
Moi Moi (uhahhaha ...oni sa tak naozaj zdravia)

Objimam, vospolok!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home