Tuesday, September 20, 2005

aHOOOOOjte, mila rodinka a prislusenstvo (:))). Finsko je zvlastne uz aj poveternostne. Uz ste niekedy zazili, ze je krasna modra obloha, nikde ani mracika a prsi? Kym som tomu uverila a prestala sa pozerat po okolitych strechach a pripadnych umyvacov ciest, tak som zmokla tak, ze mi uz ani neskoro vytiahnuta rain lady nepomohla! Moje dni plynu velmi prijemne, az tak, ze si nie som moc schopna spomenut, co som robila cez vikend, lebo sa tu deje tak vela veci, ze sa mi vsetko zda ako pred rokom a nie ako predvcerom. V piatok ale bola zabava, rozhodli sme sapodakovat paniam v echange office za ich pomoc-napriklad nas doviezli z Ikey, plus jedna mi darovala nintendo postel a tak sme im kupili kvetinky a celkovo, ta organizacia-kedze mame skolu kazda v inej budove, tak sme sa dohovarali, aby to teda vsetko klaplo a tesili sa na prekvapene tvare ...tie sme teda nakoniec mali my, lebo pani odcestovali na konferenciu do Krakova.
Dnes sme ich vsak uz zastihli, takze to az tak zle nedopadlo. Kvietky vyzerali...no nesviezo, ale pani ich nazvali beautiful. (Takze to nakoniec bolo mozno este stastie-chapete, kazdy ma iny vkus, takze tymto sa cerstve mozno vobec nepacia!)
Dnes som v skole skoro zaspala. Bola to kriza. Vyucovanie prebiehalo v Cable Factory. Bola som naozaj zvedava, ze co to asi bude. A ono to bola tovaren na kable. Byvala :) . Teraz je tam divadlo a muzeum. Dnesny seminar mal nazov European Framework. A viedla ho pani, ktora sa velmi pekne vola, ze (b)Ritva. A je vraj guru v tejto oblasti. A to teda verim na 218 percent. Hodina zacala takto: Tak ja som Britva, takze kedze sa Unesco rozhodlo podporovat projekt EFAH na urovni regionalnej kultury a cultural industries zacali prebiehat procesy veuce k finalnemu rozhodnutiu ENCATC, ze nielenze treba uplne obnovit cely system ETAC, ale i pretvorit systematizaciu clanku 121 europskej kongregacie.

........hm...Vravim si ..... ak by som fungovala ako pocitac, urcite by som vyhodila hlasku: Prenos dat nemozny! Skuste neskor .

Aj som skusila... ale neviem, ci mate podobnu skusenost, ale ked uz raz pocitac vyhodi nejaku takuto hlasku, len tak lahko sa jej nevzda. Trosku mi odlahlo na obede so spoluziakmi, ktori prisli s otazkou: co je to convention (jedno zo slov s castym vyskytom na prednaske) a tvrdili, ze ked uz o nejakej convention hovorila pol hodinu, neodvazili sa spytat. Pani Ritva totiz vyzera ostrazito a bystro, ma asi 60 rokov, je opalena ako americanka (teda, to je taky specialny fakt hnedy typ opalenia...neviem to zdovodnit, ale snad je to zrozumitelne), oblecena sik a nesutale nas castovala otazkami ako- ako sa vola plan ktory na rok 2007 vyhlasila EU pre oblast Kulturneho dedicstva?
Uaaa
Tato pani nam pocas prednasky rozdala 210 stran papierov, na ktore rozvedieme debatu v stredu a povedala, ze od nas ocakava esej s vlastnym nazorom, ake by sme zaujali vlastne stanovisko , ked budeme arts manageri v dnesnej sirokej debate o kulturnej diverzite a projektov ohladne nej v ramci podpory EU. (Tu nastava u mna k zlomovemu okamziku- ciem si ovela pravdepodobnejsie predstavit, ze som arts manager ako ze som zaujala k tejto teme v sirokej debate nejake stanovisko! To tu este v historii mojho studia nebolo!). Esej mame odovzdat do konca oktobra. To je uz druha, mimochodom, ale mam teda aspon dost casu . (V skole ponuka v tazkych situaciach konzultacie zdarma aj evanjelicky farar aj psychologicka.)

Uchu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home