Thursday, September 15, 2005

Dnes je dive pocasie. Vietor duje, kvapky lietaju, oblaky behaju oblohou jak zjasene. Velmi pekne. Obzvlast mam radost, ze mozem po prvykrat vyskusat svoj prsiplast, s nazvom rain lady. Drzte sa Fini, elegancia trek sportu vtrhne do vasich ulic! Udajne ma taketo pocasie byt az kym nezacne snezit. Dnes ma byt udajne prva jesenna velka burka. (To mi vsetci oznamovali, tak len dufam, ze to nebude prilis rozdielne od toho, co si pod tym predstavujem. Ked to nesie taky honosny nazov.)

Dnes sa stala dalsia zvlastna vec.
Teda vobec uz prva zvlastna vec bola, ze som sa po vcerajsej party bola schopna o pol 8 prinutit vstat z postele a odpravit sa do skoly. Inac party sa mi vazne pacila. Bola som uprimne milo prekvapena, lebo tam hrali 4 kapely zo skoly a naposledy, co som pocula zivu hudbu bolo na Helsinskom hudobnom festivale v parku, z ktoreho som odchadzala velmi zmatena. Za prve mi pri vstupe vzali plastovu flasku. Najprv som myslela, ze ide o nedorozumenie, tak som bodyguardom ukazovala jedinym jazykom , ktoremu okrem finstiny rozumeli (recou tela), ze ona je naozaj plastova (poklepkavanie po flaske a po hlave /flaskou, nie prstom, samozrejme, bodyguardi vyzeraju asi vsade na svete ovnako!/). Ked mi ju ale trikrat vzali a snazili sa vyhodit do kosa, rezignovala som a nechala ju za plotom. Viem, ze tato naviazanost na flasku moze prist podivne, preto odporucam podrobnosti konzultovat s Vierkou a Dariou. :)))) Potom som vstupila dnu a ziadala vysvetlenie, preco mi vzali prazdnu plastovu flasku, ked vnutri predavaju pivo v sklenenych poharoch. Odpoved (a mne obcas ludia vycitaju, ze neodpovedam, na co sa pytaju): "No, tu je vysoka miera brutalnej kriminality. Ktovie, co by si mohla urobit s plastovou flaskou, ked budes opita. "
Kto vie, nech sa prihlasi. Zamyslala som sa, ale nic brutalnejsie, ako to, co som predvadzala pred tym bodyguardom ma naozaj nenapadlo.
Kazdopadne vstupila som do stanu a tam hrala kapela zlozena len z fukacich harmonik a hrali neuveritelne dobre a bolo to neuveritelne chytlave a zabavne, lebo napriklad bas harmonika ustna je naozaj velka a jednoducho vytvara zvuk, ze by cele publikum malo lahnut od smiechu. Nedalo sa prirodzene netancovat. Mne. 200 clenne publikum, a vazne teraz neprehanam, sa sediacky obzeralo na strany z neutralnym pohladom. Ak by niekto vypol zvuk, bola by som presvedcena, ze je prestavka. Tento zazitok ma pochopitelne nastrasil. Preto som bola potesena, ked vcera ludia i tancovali a usmievali sa :)!! ,a este tolko tancujucich chlapcov som asi este nevidela.
Och, ja vzdycky zacnem cosi pisat, a potom ma pritom napadne toto a potom k tomu tot...no, asi to je celkom aj moj styl rozpravania, tak aspon si buduci historici nebudurobit starosti o pravost mojich prispevkov. (Pravdou je , ze by som mohla pisat akokolvek, a i tak by si nerobili.. :) Musim priznat, ze som celkom hrda, ze uz teraz nerobim starosti buducim generaciam.) .
Takze ta zvlastna vec okrem prebudenia je nielen to, ze ma zase bavila skola. (Vobec to zistenie, ze sa v skole mozme aj cosi ucit a ze nas moze ucit ktosi, kto uz o tom nie len cosi okrajovo pocul, ale dokonca ma v tom aj skusenost, je pre mna prirodzene vzrusujucim novym zazitkom!). Bola som dneska na obede a jedine vegetarianske jedlo, okrem neobmedzeneho mnozstva rozlicneho salatu, co si mozme dat, bol akysi kolac z fety a spenatu, tak som si vzala len trosku, ze sa nebudem provokovat a spoluziacky sa ma snazili presvedcit, nech si dam viac, tak vravim, ze by mi to nepadlo dobre, ze moc neviem travit laktozu. (Ale viem plavat!). Bez mojho pricinenia, to isla moja spoluziacka teda oznamit pani kucharke, ktora povedala, ze to ju velmi mrzi, ze to ona nevedela, a samozrejme od zajtra zacnu varit poriadne, len nech napisem na listocek, ze ci mozem nizkolaktozove jedlo, alebo uplne bezlaktozove.
No, co si o tom myslite.
Ja som teda v rozpakoch. Teraz budu vsetci vegetariani na skole trpiet nedostatkom laktozy kvoli mne? Inac, som sa dozvedela, ze maju vsetky tieto bezlaktozove syry a mlieka a cele znacky kvoli tomu, ze je vo Finsku velmi vysoka miera neznasanlivost laktozy, udajne kvoli specifickej pasterizacii mlieka, ktora zabija prirodzene bakterie. hmmm

1 Comments:

Blogger pingvii said...

Ano, mame tu zahranicne navstevy, ktore odhalili plnost posolstva tohto blogu i napriek prizemnej prekazke jazykovej bariery. Vazim si tohto uznania a dakujem, bryce, viem, ze to myslis uprimne. (nie jak ten gross...)

9/14/2005 4:28 PM  

Post a Comment

<< Home