Tuesday, October 04, 2005

Juhuuu, to si ani neviete predstavit, ako ste ma zavolanim potesili- ato som uz bola sama o sebe v dobrej nalade a este vyniest to do takej vrchovanej veselosti...dakujem, dakujem. Ale co ma mrzi , to su tie kolace: Babinka, ja viem, ze sa ti uz druhy krat nebude chciet vypekat to iste len o tyzden neskor, tak ti velice dakujem i za tieto-Petka mi ich opisala, tak mam aspon nejaky pouzitok. Musim avsak upozornit, ze toto naozaj nebola chyba v mojom podavani informacii.
(pre zainteresovanie nezainteresovanych: Akymsi mne zahadnym sposobom sa k nasej rodine dostala informacia, ze za mnou Tom prileti 4. oktobra. Myslim, ze to bude asi vseobecnou tendenciou, ktoru nas naucila maminka aj tatinko nezaoberat sa prkotinkami (nie ze by som si to ja osvojila:)- ale predsalen i taka jednicka obcas spravi zmenu. (prileti 14.). Tak babinka napiekla vsemozne dobrotky, ktore mi mali byt dovezene a otom sa zistilo, ze by za dva tyzdne asi ostarali ..trosku).
Mam sa ale inac este stale velmi dobre a rozhodla som sa aj v buducnosti kracat s tymto trendom. :)))
V piatok sme mali konferenciu-teda ja som myslela, ze to bude nejake neformalne cvicenie (moja myslienka: Kto by oficialne organizoval konferenciu na temu Umelecky menezer a vyvoj technologii), z tejto predstavy ma vyviedol prekvapeny pohlad 50 tich ludi v gala, ked som sa par minut (stratila som sa tradicne) po zaciatku vrutila do akehosi exkluzivneho salu. I napriek nezrovnalosti v obleceni to vsak bolo velice zaujimave, bol tam napr. umelecky riaditel BBC -udajne fesak (nemala som okuliare :)),bolo to velmi zaujimave-to tvrdili svorne aj vsetky spoluziacky- len dodavali, ked sme sa pri obede o prednaske rozpravali, ze som jedina, kto daval pozor na obsah.... To tu uz tiez dlho nebolo. :)
Kedze som isla neskoro spat, lebo som sa skajpovala s Tomikom-co bolo velice mile a obveselujuce- tak som bola na poli presvedcena, ze planovany vylet na ostrov prespim. Ale kdeby! Zvuk husli sa o 9 rozlahol po celom dome a tak moj vyletny zacal myslienkou- uaaa, preco som si nenasla spolubyvajucu, co by ma mala aspon trosku rada???! Ale podarilo sa mi uspesne vyliezt z postele a pripravit sa na vylet, kedze som sa vsak po ceste stratila :))), tak moj prichod na lod bol dramaticky. Odbija 12 (cas odchodu) z prilahleho kostolu a ja sa rutim obrovitanskym parkom k pobreziu, nastastie vsetko dobre dopadlo a ja som nastupila do lode k mojim kamaratkam. Teraz by sa hodilo vlozit popis vyletu uverejneny v nasich skolskych novinach- citujem : ship trip to one of the Helsinki ´s most beautiful islands with preserved nature. Program: ship trip, tracking and common traditional lunch organised by student union. Take warm clothes. Be on time, the ship leaves every hour only!

Lod mala asi 4 metre na dlzku a asi 15 miest. Si vravim-aspon viac uvidim, ked mi nik nebude prekazat vo vyhlade na krasy mora. Po tri stvrte minute sme zastavili na ostrove 30 m od Helsinkskeho pobrezia. Bol nadherny slnecny teplucky den, tak ma ako prve napadlo, ze si asi ideme pred cestou trosku poplavat. Ale nie, teraz bol podla popisu vyletu na programe tracking- vsetci sme sa zoznamili, dohodli sa, ze obed si dame za hodinu a vydali sme sa na druhu stranu ostrova. Za dve minuty sme si teda zlozili ruksaky a posadali si a zhovarali sa , zjedli obed a na moju nesmelu otazku, ze ci by sme si to nedali teda este raz, napriklad zprava dolava teraz par ludi celkom kladne zareagovalo, tak sme sa prechadzali dokolecka celkom asi 10 minut, kym sme neprisli zase na miesto odkial sme vykrocili. Musim ale dodat, ze to bola naozaj prijemna vec, lebo morsky vzduch bol osviezujuci a slniecko uplne mamive a kamaratky (Noemi z Pesti a Eva, ktora ma rodicov Madarov a Finka Cecilia , ktorej maminka je Madarka) sa veselo zhovarali jazykom z ktoreho som vzdycky rozumela Hogy a nagy a magyaro, tak som mohla nerusene rozjimat a prikyvovat. :)
Po navrate spat prijemne unavena slnieckom, ale skor nevyspanim som sa rozhodla ist si trosku zahrat do skoly- vybrala som si cvicebnu s pohodlnym gaucikom a zobudila sa o pol 9 (myslienky: ako sa tento klavir zmestil do mojej izby? .) no kazdopadne som toho moc uz nenacvicila. Ale vyspala som sa fajnovo :)!
Vcera som ale zato bola akcna- rozhodla som sa urobit si tento vikend vsetky povinnosti do skoly (mame dost vela roznych domacich uloh a projektov-ale su zaujimave a vazne naucne a prinosne a vyzaduju sustredenie i kreativitu-tak je to velmi fajn, len prirodzene nezvyk) ...teda rozhodla som sa vsetko to urobit dopredu, aby ked pride Tom sme mohli niekam putovat a aby som na to nemusela mysliet , tak sa mi zdalo vyborny napad to spravit predtym ako to vsteko pozabudam. Teda s tymto v mysli sa mi podarilo:
vstat o 8, oprat si vsetky veci, zacvicit si cely set z jogy, upratat izbu, umyt kupelnu a kuchynu , ist na trh, napisat list Adrianke, pozvat kamaratku, aby mi uvarila obed, pomoct jej pri stavbe nabytku, uvarit lekvar, vyriesit zahadu domcekovej romance Michaela a Jukka, ktoreho meno neviem spravne vyslovit, uvarit veceru, stiahnut zaciatok sola indickeho huslistu... celkovo skola ma nuti aktivne zit a dokonca aj kvalitne prezitkovo. Od skoreho rana som bola v nesmierne povznesenej nalade, pretoze-ako niektori ludia musia investovat do obnovy svojho spodneho pradla- ja! mam novu kolekciu celkom zdarma. Nie som si uplne ista, ako sa to stalo, zdalo sa mi ze som odvazne a rozhodne pristupila k praciemu procesu: oddelila som svetle od tmaveho , krativne som vylustila dilemu, ktory znak na priehradke ukazuje prasok a ktory avivaz (jedna bola flasticka a druha kvetinka) (avivaz nemam-tak som vsetko zaplnila praskom), nastavila som teplotu a po hodine ma privitalo mile prekvapenie- niektore veci su stale biele, niektore su uplne modre, niektore maju len modre nitky a niektore len modre krajky a zvysok svietivo biely. zahadne zahadne
Takisto som slavnostne otvorila slivovicu , pretoze mi od rana bublalo v zaludku. A pomohla...zprvoti to tak nevyzeralo, lebo kedze tu sa moc alkoholu pit neda (pivo je .... cajove a tvrdsi alkohol je cenovo pre ine socialne skupiny , nie ze by som mu holdovala) , tak som myslela, ze mi slivovica zaludok celkom iste zozerie -ale za chvilku mi bolo uz dobre (mozno mi ho naozaj zozrala!!!) a veselo ... hik--- :)))---no prisla spoluziacka Dorte, ktorej som slubila, ze ked uvari, ukazem jej svoju polievku (tak predsalen u mna nejake menezerske schopnosti budu :)! . A uvarila velice chutne plnene paradajky a presviedcala ma, ze varenie nie je otazka talentu , ale cviku a ze proste clovek len musi ist za tou chutou , co si predstavuje a ze netalentovany proste nikdo na svete neexistuje, kazdy ma zakladny predpoklad pre zvladnutie chutneho varenia. Asi 10 minut som ju v tejto ideologii nechala a potom som jej ukazala polievku. Az mnou obcas prejde zachvev myslim- opodstatnenej hrdosti, ze mam na tomto rozmanitom svete poslanie posuvat obzory mladym dievcatam, ktore este vela nevedia o tom ako to tu vlastne v skutocnosti chodi... .. ...

Dnes-skola este viacej zaujimava ako obvykle, pan -manager orchestra hovoril o teoretickom pozadi riadenia takychto kulturnych institucii a daval nam rozne ulohy, akoze co by ste robili ak by ste viedli taketo a taketo divadlo v takomto meste a prichadzalo by menej ludi i napriek reklame...no , to asi neni pre vas take zaujimave, ale bolo to velmi fajn, lebo moji spoluziaci, teda vacsina, uz v takomto poli pracuje, tak hovorili aj veci z ich roboty a bolo to zase o niecom-co pre mna je naozaj taky nezvyk, ze ma to opatovne udivuje. Inac polovica z nasej triedy ma nad 30 rokov. Ono je toto totiz magisterske studium a je to predsalen specializovana oblast, tak myslim, ze vsetci okrem 2 spoluziacok maju magistra.

Zajtra mame volno, tak idem vyskusat rano hodinu brusneho tanca , co je v ramci toho sportoveho centra, tak dufam, ze tam bude volno. :) Tesim sa. Teraz si idem zahrat. Michaela vazne cvici 9 hodin denne. Kedze by ju ale zdrzovalo od cvicenia chodit doskoly, hra doma. Konecne viem vsetkym naokolo odovodnit, preco zivot klasickeho huslistu neni pre mna vhodny- som prilis ukecana, rozlietana, zaujima ma prilis vela vselicoho a este k tomu si aj vazim svojich susedov i bliznych... Ale obdivujem ju, uprimne a snazim sa jej vyjadrovat maximalnu podporu, lebo pracovitych a zanietenych ludi podla mna podporovat treba. Teraz ju uz navyse ani netrapi lubostna romanca s Jukkom, ktory sa stale neozyval, lebo mal hrozne vela prace a bol unaveny-ako mi vysvetlila , ale inac, vzdy ked sa uz konecne stretli na rande tak si vyborne rozumeli a bol na nu taky mily a starostlivy, ale hlavne-taky uprimny covek, ze sa len tazko najde. Noemi a Eva stretli tiez jedneho mileho chlapca, ktory ich pozval na randevouz a dokonca hra v londynskej filharomonii a tiez si vyborne rozumeli, lebo bol velmi starostlivy , ale hlavne ta vyzarujuca uprimnost-zarazajuca.. Bola som pripravena, ze ju tato informacia nepotesi, ale na druhej strane prizerat sa ako sa stale zamysla nad tym, ze je chudak asi vazne prepracovany (to vlastne z toho kludne moze byt...) ze ani asi nema cas , aby sa jej mohol ozvat- sa mi moc nepacilo. Norska priamost ma o5 nesklamala .: Par norskych slov (netrufam si hodnotit slusnost kontextu)- anglicke: oooooooooooh, that bastard!!! A potom sa uz iba pochechtavala, pokonverzovala si s ostatnymi dievcatami v jej situacii a skonstatovala, ze ked uz nemusi nad nicim rozmyslat, ide dalej cvicit...

A to idem i ja, pretoze nastastie ziadne lubostne potiaze rovnako nemam, prave naopak, tak sa mi cvici este lepsie. :)

Padydadydadyda :)))
este pripojim list veci, ktore by mohli docasne zmenit bydlisko do Helsiniek.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home