Friday, September 09, 2005

Ano, je to tak ako nadpis hlasa.
Helsinki, cesky Helsinky a ako som videla na tricku nie prilis optimisticky vyzerajuceho pana, je mozny aj prepis Hellsinki. .. Mne tu je avsak zatial celkom dobre. Po prebrodeni sa mutnym potokom kulturneho soku mi je tu uz zase fajn. Mame v domceku elektrinu, ja mam postel aj perinu (dokonca som si omylom dopriala dvojnasobne velku, ale obliecka sa tvari spokojne). No co viac si 20 rocne dievca moze priat! Dnes som zasla na jazz department, vzdy predtym ako tam vstupim si opakujem mantru: som odhodlana....mm...som cielavedoma...mmm ....som otravna ...mmm.
Dnes ma to dokonca prividelo k prvemu uspechu! Bola som na hodine jazz rhytmics!!! Bola to ,uprimne, pekna hodina. Musim povedat, ze som sa sprvoti bala, ze si vo Finsku finstiny vobec neuzijem, lebo vsetci na mna na ulici, v obchode automaticky hovoria anglicky, ale moje obavy boli zahnane! Pocuvala som rytmus finskeho jazyka kombinovaneho s obcasnymi zapiskami na tabulu asi pol hodinku a potom mi bolo predsunute nejake synkopicke cvicenie, ktore som mala spievat a nasledne rytmicka analyza 10 jazzovych ukazok, ktoru sme odovzdavali. Nakoniec som sa rozhodla, ze budem tento predmet navstevovat, lebo pocit bytia uplne najhorsim a uplne mimo si u nas v skole moc (zatial ?) neuzivam, tak treba vyuzit prilezitost.

Doprava tu funguje ozaj zvlastne- hlavne autobusy teda, ked chcem aby zastavil na zastavke (akejkolvek) treba na nho zamavat a zase zvnutra treba zazvonit. Vzdycky. Kedze nepoznam zastavky a ani ich nic vnutri neukazuje a este som aj kratkozraka, musela som si dnes kupit elektricenku, lebo vecne vysadanie a presadanie by ma vyslo draho i na finske pomery a to uz je co povedat :)!

Jedlo je mnam- ficim si na brusniciach, to tu predavaju zo severnych lesov a su naozaj ...specificke.

Ludia co chodia na Akademiu vacsinou maju za sebou strednu skolu a hudobku popritom. Specialne hudobne stredne skoly sice existuju, ale vyucuje sa tam vsetko ako na normalnej strednej + este hudobne predmety. To som sa dozvedela dnes, ked uz som fakt nevedela pochopit, ako ti ludia na skole mozu byt taki rozhladeni a zorientovani vo vselicom a taki proste---normalni oproti tomu, na co som zvyknuta od nas. .. z JAMU, teda.

Dnes mi prisla aj dalsia spolubyvajuca- Lydia, nemecka celistka a vyzera velmi sympaticky, dosla autom, trajektom -35 hodin. Tak snad ma i odvezie do ikey. Hm...inac neviem, ci som vam hovorila, ale co sa tyka nasho domceka, citim sa ako v Simsoch, uz som aj o tom dlho rozmyslala, ake je to strasne nefer-oni totiz, ked si kupia sporak(a rovno im ho aj dovezu), tak mozu rovno varit a my sporak dokonca mame a i tak musim najprv kupit kastrol a lyzicu a nozik a tanier a hubku na umyvanie, etc. A este ma napadlo (vzhladom namoje nie prilis ciste satstvo-este sme nenasli pracovnu)-ze simsovia neperu! No, toto su uvahy zaujimave tak pre Vierku. Ahoj Vieri. Akokolvek, nanestastie nevlastnim simsovske tajomstvo cistych siat, tak asi sa dnes vydam na prieskum okolia. Mili moji, velmi vas vsetkych zdravim a objimam a asi to celkovo moc nie je zaujimave, ale ja sa polepsim.

skoda toho fotaku, teda toho nie. Dnes som chcela odfotit cestu do skoly, ale da sa aj opisat. 15 minut chodze po rovnom cyklistickom chodnicku, na pravo brezy ., na lavo brezy, za sebou brezy , pred sebou chodnicek .Dnes som este videla straky velke ako polka Cuca a vcera mi cez cestu pred domom prebehla rysava vevericka. Asi to ale neprinasa nestastie, lebo sa mi dobre dari. Tak papapapapapappaaa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home