Saturday, September 10, 2005

To neuverite! Ono je tu kazdy den take krasne pocasie, teda okolo 20 stupnov , ale svieti tu take jasne ciste hrejive oslnujuce svetlo. Take ako svieti na horach v zime. Tak som si dneska, kedze nemam skolu, lebo ludia od nas z kurzu isli na nejaky finsky seminar, urobila ranajky a cajik a sadla si do travy pred domom. U mna totiz rano moc nesvieti, teda-uprimne vobec nesvieti-lebo mam izbu na zapad. Neviete niekto ako si presvetlit izbu? Uz ma napadlo, ze by pomohlo vyburat zopar okien. Letacik od prenajimatelskej organizacie mame vo finstine, tak by sa to snad dalo zvalit jazykove nedorozumenie.... No, vlastne asi nie... No, co som ale chcela napisat, sedim si v trave, popijam matovy caj-ano tati, vyznavam aj tu tvoj kult. Dokonca prva potravina zakupena do domacnosti bol olivovy olej. Nuz...jejda ja pisem tak rozvlacne, ako hovorim, kym sa dostanem k pointe, tak dufam, ze ste vsetci pohodlne usadeny. Teda pojedam, zdravim susedov, slnim sa a zrazu! ..vevericka. Asi 2 metre odo mna, skoro sa rozplyniem od radosti a vobec od zistenia, ze vyzera fakt tak, ako byva nakreslena. No, normalna vevericka, rysava, s chvostikom, s rucickami...no predpokladam, ze rozumiete... A ako sa tak rozplyvam, ona skacka okolo a potom prisla ku mne a kukala co mam v tanieri a no bola neuveritelne pritulna, az som zacala pochybovat ci nema besnotu , a nakoniec uz som miesto jeeej veve, jeej, hovorila : nechaj to ty pacmaga, to su moje ranajky.
No, ale aj tak povabne.
Nasa skola mi bude platit vecerne kurzy finstiny, lebo pocas normalnych hodin mam vyucko. Vau. Dokopy je to 5 hodin tyzdenne plus akesi 3 hodiny homework (ha ha ha.... aspon dufam).Co myslsi mam je lepsie chodit tam rovno po skole, alebo vecer do 8. ..tak rozmyslam, ze mozno po skole budem chciet cvicit este trosku, plus neviem, kedy , ak..budem mat husle, alebo improvizaciu, tak uvidim. Izba mi robi starosti, je tam fakt tma. Teda, teraz je tam asi svetlo, ale ja tam som hlavne rano. Ale zase sa tam dobre spi. No, to su take banalitky, co vam sem pisem. Dneska mi bolo celkom smutno za domovom a za vami, tak som sa prinutila opustit svoje tmave doupe a navstivila najvacsie obchodne centrum v Skandinavii zvane Itäkeskus. Je velke. Fakt. Okrem toho, ma v sebe este 2 obchodne domy velkosti 2 x nase tesco. No, zazrakom sa mi tam podarilo najst a kupit poistky, takze dnes uz asi ziadna romantika. Vcera sa tizto rozbili vsetky az na jedny - z mojej izby, ktore sme obetovali v prospech chladnicky. Napiste mi sem daco-nech viem, ze to i dakto cita.
Papapapaapuuuu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home