Thursday, March 21, 2013

Druha polka nacata

Dnes som sa dostala za polovicu svojho pobytu tu a zaroven zistila, ze uz som sa asi aklimovala. Prejavilo sa to nenapadne, ked mi voda v sprche dneska rano prisla prehnane tepla. Pre vysvetlenie, tepla voda tu netecie. Teda, ak sa spytate kostaricana, tak vam povie, ze samozrejme, ze maju teplu vodu. Pre mna, vyuzivajucu sprchu ako slabsiu nahradu sauny, ale neni ani vlazna. A potom su dni, kedy je len mrazivo studena. Teda samozrejme, skoro kazdy den je cas, kedy voda neni vobec. Uz tu kvoli tomu boli aj susedske protesty



Dnes Amelia piekla chleba neskor ako obvykle a tak sme k ranajkam mali okrem gallo pinta - teda fazule s ryzou - este cerstve sladke pecivko, co rozvoniavalo po celom dome s dezmom s guavy a miestnou kavou.

Mala by som sa zmienit o tolkych veciach, ze ani neviem, kde zacat , ale stoji za zmienku, ze moj jedalnicek obsahuje minimalne dvakrat, obvykle trikrat, ryzu s fazulou ..denne...a hrozne mi chuti, ale Petka spominala, ze to asi zalezi od Amelie, lebo nie vsade je ryza s fazulou tak dobra :) a kazdy den jem aj avokado a pijem miestnu kavu. Ta je slaba jak caj :), robi sa v comsi co sa nazyva chorreador co je, navzdory svojmu vznesenemu menu, hneda pancuska zavesena medzi dvoma drievkami.Ja ktora nase preso rano pit vobec nemozem, tak tu pijem kavu aj navecer na dobru noc. A maju aj bezlaktozove mlieko v kazdom obchode. Vraj tu ma vela ludi problem s laktozou.

Takze mam sa jak prasiatko v zite, prvotne zdesenie z toho, ze mi bude dakdo varit a nedajboze upratovat! vystriedali rozhovory "Ninaaa, vas a almorcar?" "No se, que tenemos?? " :), takze navrat do Prahy bude este tazsi akoby bez takejto starostlivosti bol. Vyhoda ale velka je, ze mam naozaj viac casu, nemusim premyslat, co si pojdem kam kupit a co si uvarim a tato rodina je velice mila stedra a pohostinna, moje zagulacujuce sa kontury bud toho svedkom.

Amelia sa o mna naozaj stara, oslovuje ma Kurnikovova alebo Sarapova (po vysvetleni preco moje meno konci na -ova), predvcerom ma nahanala po byte s hrdzavou zakrivenou ihlou, ze mi prepichne usi, lebo to je vraj to posledne , co mi chyba k uplnej dokonalosti :). Strasne dobre zaroven vari, pouziva vela dobrych byliniek, napr. koriander , ktory sa tu vola kulantne culantro.

Takisto prisla na to, ze som furt chora asi zo stresu, ze si nikdy neoddychnem , lebo furt myslim na diplomku. Je to totiz fakt, len co doberem jedny atb, tak som zrela na dalsie. Docitala som sa, ze vedecky sa zatial nevie, co ma na imunitu priamy vplyv, teda ci priamo zvysuje imunitu zdrave jedlo alebo zdravy pohyb. Stres ale vraj prekazatelne imunitu zhorsuje a to hlavne socialny stres - teda nejaky socialny tlak. Diplomka, bud na mna dobra! A nieco na tom strese asi bude. Od utorka sa snazim totalne relaxovat a nemysliet na stres a je mi fakt o dost lepsie. Dalsi dosledok je, ze som od utorka napisala 1 stranku...nejaki dobrovolnici,ktori by sa chceli pocvicit v pisani matematickych terminov?:)

Lebo ja zajtra idem do Nikaraguy. Uvazovala som nad tym dlho predlho, ale potom som si hovorila, no tak co uz, nejako to uz dopisem a ak nepojdem, tak ktovie ci toho viacej urobim. Skusenosti z poslednych 3 vyletov, ktorych som sa nezucastnila a radsej pisala dopadly totiz tak, ze ma iba stvalo, ze som nikde nebola a naopak, ked som dakde bola, tak ma to viac naladilo na pisanie. Vsugerovavam si to len? Chcem takvelmi ist? No taknech teda idem. :)...ocakavajte dobrodruzny pribeh s hranicnym prechodom...alebo radsej nieeee.....omg, hlavne nech ma pustia naspat!

V najblizsom prispevku cakajte hlavne pozoruhodnosti kostarickych obyvatelov.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home