Monday, February 13, 2006

Mili moji najmilsi, tak zase cosi pripisem. Dneska sa mi zda, ze som konecne prekonala udolie smutiacej hlavy a tak sa mam pomerne obstojne, dokonca vlastne velmi fajn. Nuz, minuly tyzden teda Stockholm, z ktoreho mi fotky slubuju aj Marcia aj Maria, ale zatial som ani jednu nevidela. Kazdopadne, moj hlavny dojem zo Stockholmu je, ze je velmi pekny, a potom este scvrknuty. Myslim, ze to vychadza z porovnania s Helsinkami, kde su vsetky ulice siroke , namestia rozsiahle, domy pokial mozno nie prilis pri sebe (nuz , Fini :) a Stockholm ma centrum (inde sme sa nedostali) take akesi normalne europsky ...pospolite.
Minuly tyzden sme nemali vobec skolu, kvoli festivalu , na ktorom sme rozdavali obcasne dotazniky, ktore budeme udajne analyzovat buduci tyzden. No..uz sa tesim :). Kedze som bola nemastna neslana, dala som si pipipancuchacsky povel chodit na vsetky sportove, spolocenske a kulturne akcie, ktore sa minuly tyzden odohravali, akze to bolo pestre a hudobne prinosne, taktiez....a ta svalovica! .

Jeee, mala som kooonecne hodinu husli zase a ucitel je presne naozaj ucitel pre mna ako stvoreny: Pochvalil ma a zaroven dal celkom zabrat a dal mi vela prace , do ktorej som sa hned chcela pustit a na vysvetlenie dodal, ze v mojom veku je velmi dolezite, aby ma hudba hlavne bavila. Zajtra mam dalsiu hodinu, tak sa tesiiim!

Vikend bol taktiez koncertovy, Eva mala recital v sobotu a povabne veruveru! a Lydia v nedelu s kvintetom a tiez to bolo velmi pekne.
Inac, celkom cvicim.
Tesiiiim sa na Petkuuu :)))...ajKatku samozrejme. Juhuuuuuuu!

Ale cosi o dnesku, lebo ten mam najcerstvejsie v mojej makovej hlavke:
Teda, mali sme vyborny predmet (bolo mi vysvetlene, ze uz sme ho zoparkrat mali a ja som na vsetkych hodinach bola...len ...no, asi nas to neucil taky zazivny ucitel). -Audience Development a prednasala mila pani-slecna z Birminghamskeho city orchestra. Velice zaujimave , prinosne, az sa mi nechcelo predcasne odist na seminar finskej folkovej hudby. Ked som tam uz ale bola, bola som si velmi vdacna, ze nebudem vediet, ako dopadla ta ktora reklamna kampan, lebo sucatou folkoveho seminaru su dve hodiny hry na kantele a toto bola jedna z nich. Kantele je nazov, ktory pod sebou skryva aspon 5 pre mna uplne roznych hudobnych nastrojov. My sme hrali na najstarsi 5 strunny typ, o ktorom udajne existuju zmienky az 2000 rokov dozadu. Kedze sa k tomu aj improvizovane spievalo a ja sa stale pytala , ze v akom jazyku to bolo a ako sa to zachovalo, tak pani odisla do kniznice a vytiahla jeden z eposov (Kalevala je iba utla cast celeho komplexu finskych mytickych eposov) a spievali sme z neho v starofinstine. Doteraz mi to znie v hlave :)...kantele ma velmi specificky mysticko orientalny zvuk, velmi pekne.
Nuz a az nas to tak inspirovalo, ze sme sapo skonceni hodiny s ludmi zobrali, ze ideme spolu hrat a tak sme viac i menej uspesne hrali :), az sme ostali len dve, ja a moja spoluziacka Maria (Ktovie o com to vypoveda... nuz, urcite ostatnym prislo trapne snazit sa nam konkurovat (boli sme skutocna kakofonicka dokonalost sama :)).
A tak mi prislo, ze by ma mohla ostrihat a ak sa aj stalo. Ostrihala ma noznickami na papier na jej zachode a myslim, ze vyzeram velmi pekne. Iba ma vsetko hrozne skriabe , lebo nielenze mam vlasy vo vsetkom obleceni i takom co som na sebe vobec nemala a ona vsade po byte...ale vyberam si ustrizky vlasov napriklad z kutiku oka alebo medzi-noho-palcozia!
No, a to este nebolo vsetko, co sa dneska prihodilo, lebo nasledne som isla k Sare, kde sa uz s Lydiou prave dosaunovali, tak som si mohla vyskusat, ake je to byt v saune v kabate, capicy a sali. A potom som ohurila samu seba, lebo vyslo najavo, ze viem urobit naozaj najlepsie palacinky... no, ...problem je v tom, ze ja som ich tolko skusala, ze mi uz vobec nechutia...dokonca by som si trufla povedat, ze palacinky momentalne vobec rada nemam...ehm.... ale im smakovali a to je podstatne. No a po ceste domov (o pol 1... mame to od Sary len pol hodinku peso) sme natrafili na nakupny vozik, ktory nas doprovodil na nasu zastavku a postavili sme v nom snehuliaka---teda zimnu opicku, ako nakoniec vysvitlo.
Je tu teplulinko, vazne, i na slovenske pomery, -2 stupne a snezi a chumeli, Peti , zazijete prave Finsko, lebo tu je sneh aj na cestach aj na chodnikoch, na stromoch, na rastlinkach, na domcekoch, na zvieratkach..... ech..:)
Este jeden novy poznatok, ktory sa mi zdal velmi zaujimavy . Sarina spolubyvajuca ma postriedok na umyvanie riadu s nazvom " MiniRisk".
Naozaj netusim , ake pososlstvo tym vyborci zdeluju zakaznikovi.... ani nechcem tusit, lebo som s nim vsetko poumyvala. ...A ruky mam a funguju, ufff...mi celkom odlahlo--- asi to naozaj nebolo tak riskantne!.:*)

Mavajte sa veeeelmi pekne.
Erzi velika vdaka za maily:)
PIIIste mi, pissssste!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home